איך בוחרים שם וסלוגן לעסק

אז איך נקרא לו?

וואו הוא שלכם?
איך קוראים לו?
הנה הגיע הרגע המרגש לתת שם לבייבי
אז מה.. נקרא לו ארז.. צברי כזה?
או אולי שון בשביל הקריירה העתידית בחו"ל?
וזה השלב שהרבה מתחילים לטבוע בים של שמות יצירתיים יותר ופחות ולא יודעים מאיפה להתחיל ומה נכון לעסק.

אז איך תבחרו את השם הנכון והטוב ביותר?

הנה שלושת התכונות שחשוב שיאפיינו את השם שתבחרו

1 מחובר
תהיה מחובר אליו, שיעשה לך נעים באוזן ובלב ושתהיה גאה לומר שהוא שלך.

2 מותאם לקהל היעד
שיפנה לקהל היעד שלך,
אם הקהל שלכם הוא נערים, השם יהיה כייפי וקולי,
מה שלא יהיה נכון לעסק של רואה חשבון או עורך דין שם יתאים שם שיביע סמכות ומקצועיות.

3 קליט
הכי חשוב הוא צריך להיות ברור וזכיר כי בסוף כל אחד רוצה שיזכרו אותו .
אם בחרת שם באנגלית וקהל היעד הוא ישראלי דובר עברית - חשוב לבדוק שהוא קל להגייה לישראלי הממוצע ולא מורכב מידי

 

סלוגן

לפני בחירת הסלוגן חשוב להבין מה תפקידו, אז זהו שיש לו שני תפקידים מרכזיים:

  1. הגדרת מוצר
    הוא חלון הראווה שלנו, הוא מגדיר במה אנחנו מתמחים למשל "מומחים למשכנתאות", "אלופים באילוף כלבים" וככזה הוא צריך להגדיר במדויק מהו העסק
  2. הבטחה
    בתפקידו השני משמש הסלוגן כאיש המכירות שלנו הוא מסביר ללקוח למה שווה לו לקנות דווקא מאיתנו, מדוע אנחנו כל כך טובים.. (נקודת הבידול) לפני שאנחנו רצים לכתוב הבטחה מפוצצת עם חרוז טוב כמו "מלול- כי השמים הם הגבול" 😉 כדאי שנכיר את הכלל החשוב ביותר בבחירת סלוגן- אותנטיות.


כשקוקה קולה מבטיחה לנו ש"קוקה קולה-טעם החיים" אנחנו לא באמת "קונים" את ההבטחה הזו כי אנחנו יודעים שלחיים יש הרבה טעמים מה שבטוח, קולה הוא לא אחד מהם. וכשנביעות מציעים לנו "להתאהב במים מחדש" לא נלך לחפש היכן אבדה אהבתנו הישנה לנוזל השקוף וכך כשסלקום מספרת לנו ש"ככה זה כשאוהבים" נו באמת?! ספרו לי על זה בהמתנה המתמשכת לנציג הטלפוני.


אלו דוגמאות לסלוגנים קריאייטיבים ומפוצצים שנשמעים טוב לאוזן, אבל כבר מזמן הפסקנו להאמין להם. אז מדוע חברות הענק ממשיכות להאכיל אותנו בהבטחות שלא מחוברות למציאות?

התשובה פשוטה- "כי הן יכולות", הלקוחות כבר שבויים בידיים שלהן, הן לא מתמודדות עם מה שעסק כמוך מתמודד.

כעסק שרוצה למשוך את קהל היעד שלו חשוב שהסלוגן יעמוד בהלימה מושלמת ובלתי מוגזמת עם מה שהעסק מציע ולכן עסקים מצליחים שנולדו

בשנים האחרונות משתמשים בסלוגנים שהולמים באופן מדויק את מה שהם מציעים ללקוח כמו אחת החברות הגדולות למימוש זכויות רפואיות שרשמה בסלוגן שלה- "עוזרים לך לקבל את מה שמגיע לך". לא "נעיף אותך לשמים" או נהפוך אותך ל"פצצת מזומנים", פשוט נעשה את מה שאנחנו הכי טובים בו.

ולא, זה לא אומר שהסלוגן לא צריך להיות קרייאטיבי, אך חשוב לדעת לשים את הדגש על האמינות והאותנטיות שלו. סלוגן אותנטי מוכר יותר, כי אף אחד לא אוהב לקנות מאיש מכירות שמשקר או שזורק משפטי מכירה מפוצצים שלא מחוברים למציאות. אז לפני הכל חשוב תמיד לזכור את קוד הזהב לעסקים- אמינות

השארת תגובה